Kontakt telefoniczny, czy też umawianie wizyt lub spotkań przez telefon? To wszystko odchodzi do lamusa. Z naszych wnikliwych obserwacji wynika, że społeczeństwo odzwyczaja się w bardzo szybkim tempie od telefonowania. Jeżeli tylko mają inną możliwość skontaktowania się z firmą niż przez słuchawkę, to coraz częściej ją wybierają. Dla właściciela firmy, który codziennie wykonuje wiele telefonów może wydawać się to abstrakcją. W końcu dlaczego ktoś miałby nie chcieć zadzwonić?

Jedną z głównych przyczyn jest obawa klienta przed niewystarczająco dostatecznym przekazaniem informacji przez telefon. Dla wielu osób ta forma kontaktu jest o wiele bardziej stresująca niż forma tekstowa. W przeciwieństwie do rozmowy telefonicznej, podczas której szybko na bieżąco należy analizować informacje, pisanie wiadomość daje czas na przemyślenie i poprawienie tego co się stworzyło. To bardzo wygodna, często niedoceniana forma kontaktu. Są też tacy klienci, którzy cenią swój czas nadzwyczaj drogo i zamiast pisać wiadomość wolą wybrać z menu to, co im firma zasugeruje.

Większość powodów, dla których klienci wolą kontaktować się przez internet to:

  • możliwość zastanowienia się nad przekazem bez presji czasu ze strony odbiorcy
  • możliwość doskonałego sformułowania zapytania
  • brak kontaktu werbalnego nie powoduje wstydu związanego z niewiedzą pytającego
  • możliwość kontaktu 24h na dobę i 7 dni w tygodniu, nawet wtedy, gdy nikt w firmie nie pracuje
  • wygoda

Czy nie warto tracić klientów tylko i wyłącznie przez zaniedbanie tak błachego elementu jak dogodne metody kontaktu tekstowego? Oczywiście, że nie warto…

Ktoś mógłby powiedzieć – „Ale przecież mam u siebie zakładkę kontakt, gdzie podany jest adres email lub formularz kontaktu”. Oczywiście taka zakładka spełnia swoją podstawową rolę lecz nie angażuje klientów w żaden sposób. Jest to element tak naturalny na stronach internetowych, że przestał już dawno być zauważalny. Nigdy nie był też angażujący.

Angażująca forma kontaktu to ta, która przyciąga uwagę.

Jeżeli idziemy na randkę, to zależy nam na tym, aby zwrócić na siebie uwagę prawda? Możemy to zrobić za pomocą tego co mówimy, lecz to chwilkę trwa zanim nasza wybranka lub wybraniec zorientuje się jakimi jesteśmy osobami. Możemy także zaimponować, zwrócić na siebie uwagę poprzez ubiór. Pierwsze kilkanaście sekund decyduje o tym jak nas ludzie będą spostrzegali. Od tego będzie zależał nasz los.

Ta sytuacja niczym się nie różni w kwestii kontaktu klientów z firmą. Klient wchodzi na stronę www i jeżeli mu nie zaimponujemy, nie zajmiemy jego uwagi w kilka sekund, to szybko wyrobi sobie nie satysfakcjonującą nas opinię, poczym przerwie ledwo rozpoczętą randkę z naszą firmą.

Aby uniknąć takiej sytuacji i nie tracić kontaktów warto zastanowić się nad konstrukcją strony internetowej w taki sposób, by poprowadzić klientów za rączkę wprost do formularza kontaktu. Wielu osobom naprawdę trzeba dać do zrozumienia, że mają się z nami skontaktować. Przykładem są przyciski CTA ( nawołujące do wykonania akcji ) np. „Napisz teraz”, czy „Zarejestruj się”, bez których skuteczność znacznie spada. Zauważ, że zakładka, która nazywa się „Kontakt” w żaden sposób nie nawołuje do skontaktowania się.

 

System umawiania online  INFILO

System umawiania online INFILO

 

Jedną z najbadziej angażujących form kontaktu są widgety, które sugerują klientowi, że powinien się z nami skontaktować. Dzięki takiemu rozwiązaniu prawdopodobieństwo kontaktu potencjalnego klienta z firmą wzrasta wielokrotnie. Na powyższym zdjęciu za przykład posłużył nasz system INFILO, który można bezpłatnie testować przez 3o dni.

Klienci zaraz po wejściu na stronę lub po dowolnej ilości czasu, np. 2 minuty zostaną zachęceni do kontaktu, wysłania zapytania, umówienia się na wizytę lub spotkanie. Jeżeli umawiają się na wizytę to wybierają usługi z menu, a następnie trafiają do firmowej bazy klientów oraz do elektronicznego kalendarza.

800 milionów osób w 2015 roku będzie korzystało z internetu na telefonie komórkowym

Telefon to komputer, który ma dostęp do internetu z prędkością niejednokrotnie przekraczającą szybkość internetu w domach. Wykorzystywany jest już przez setki tysięcy osób nawet do płatności zbliżeniowych za zakupy, jako elektroniczny portfel. Czy przypadku, kiedy społeczeństwo ma tak duże zaufanie do urządzeń mobilnych, że powierza im nawet swoje pieniądze, ważne będą wygodne formy kontaktu przez ten rodzaj urządzenia?

Nawet jeżeli strona www jest responsywna, przystosowana do urządzeń mobilnych to przeglądanie jej nie jest zbyt przyjemne. Tym bardziej trudno jest zmusić kogoś do tego, by przez telefon komórkowy wszedł w zakładkę kontakt. A przecież na tym nam zależy prawda?

Indywidualna, mobilna wersja panelu klienta, z dostępem przez 1 przycisk rozwiązuje ten problem. Jest idealnie dostosowana do każdego urządzenia i zachęca do kontaktu.

Mobilny panel klienta

Widok panelu klienta INFILO

Umawianie online INFILO

Mobilne umawianie spotkań lub wizyt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Społeczeństwo się zmienia w ekspresowym tempie i chłonie nowe technologie jak chrupiące pieczywo. Często nowe rozwiązania technologiczne są główną przyczyną zmiany usługodawcy na tego, który je dostarcza. W krajach bardziej rozwiniętych jak np. Anglia kontakt elektroniczy oraz umawianie na wizyty przez internet jest standardem bez którego wiele firm nie miałoby dzisiaj racji bytu. Polskie społeczeństwo goni zachód bardzo szybko, bo mamy od kogo się uczyć. To właśnie dlatego warto wdrażać już teraz rozwiązania, które udoskonalają firmę, dają nowe możliwości tym, którzy ich potrzebują.